Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

WhatsApp: +90 552 455 13 03       Telefon: +90 552 455 13 03



PAZARLANABİLİR ÜRÜNLERİ AÇISINDAN BOLVADİN SWOT ANALİZİ 2018

PAZARLANABİLİR ÜRÜNLERİ AÇISINDAN BOLVADİN

SWOT ANALİZİ (2018)

Ahmet UYAR -1

Mehmet DEMİRTAŞ- 2

Özet

Afyon ilinin önemli ilçelerinden biri olan Bolvadin, pazarlanabilir ürünleri açısından zengin bir çeşitliliğe sahiptir. Bu çalışma, Bolvadin ilçesini pazarlanabilir ürünlerini SWOT analizine tabi tutmuştur.

SWOT analizi neticesinde ilçenin güçlü, zayıf yanları fırsat ve tehditleri ele alınmış ilçenin gelişmesi için neler yapılması gerektiği sıralanmıştır.  Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre; İlçede hayvancılığın gelişmiş olması, turizme açılabilecek değerlerinin bulunması, okullaşma

oranının yüksek olması gibi özellikleri neticesinde Bolvadin gelişime açık bir bölgedir. Bu ilerlemenin sağlanabilmesi için özellikle yerel idareye ve ilçe halkına önemli görevler düşmektedir.

Anahtar Kelimler: SWOT Analizi, Ürün Pazarlaması,

Destinasyon Pazarlaması.

Jel Kodları: M39, M31, Z32

1- Yrd. Doç. Dr. Ahmet UYAR, AKÜ, BUBYO,

2-Yrd. Doç. Dr. Mehmet Demirtaş, AKÜ; BUBYO,

1-BOLVADİN İLÇESİ GENEL TANITIMI

Bolvadin mevcut vesikalara göre 10.000 yıllık geçmişi vardır. Bolvadin, antik Paroreos Phrygia (Yanık Frigya) vadisinde kurulmuştur. Bu vadide M.Ö. 8000'de yerleşik hayata geçilmiştir. Arkaik devirde bir site şehri olan Bolvadin, Afyon bölgesindeki 52 yerleşim biriminden birisidir. Bolvadin ilçesi tarihi dönemler itibarı ile her zaman önemini korumuştur. Tarihi kaynaklar incelendiğinde örneğin Grek tarihçisi Ksnefon,"Anabasis" isimli kitabında Kayster Pedion şehri için yolların birleştiği yerde kalabalık bir şehirdir derken, Bizans tarihçisi Anne Comnenus "Alexia" isimli eserinde bu şehrin çevresinin merkezi olduğunu yazmaktadır (www.bolvadin.gov.tr). Tarihi son derece eskiye dayanan Bolvadin ilçesi geçmişteki kalabalık

ve çevresinin merkezi olma özelliklerini yitirmiş hatta günümüzde göç vermeye devam ederek eski konumundan hızla uzaklaşmıştır. Sanayileşme ve hızlı dijital devrim destinasyonların çekiciliğini etkilemiştir. Bu değişime uyum sağlayamayan destinasyonlar hızla önemlerini kaybetmişler. Ekonomik alanda görülen olumsuz gelişmeler başta sosyokültürel alanda olmak üzere şehirlerin yaşam kalitelerini etkilemiştir. Bolvadin ilçesi de birçok yerleşim yerlerinde ortaya çıkan göç veren şehirler kervanına ne yazık ki katılmıştır. Ege Bölgesinin İç Batı Bölümünde yer alan ilçe; 31 derece 2 dakika doğu boylamı ile 38 derece 43 dakika kuzey enleminin kesişme noktasındadır. Bolvadin’in deniz seviyesinden yüksekliği 1016 m.’dir. Yüzölçümü 1108 km2 dir. İlçe arazisi genellikle ovadır. İlçe yüzölçümünün %43’ü tarımsal alana

sahiptir. Tek su kaynağı Eber Gölüne dökülen Akar çaydır. Ege Bölgesinin İç Batı Anadolu kısmında yer alan Bolvadin’in yazları kurak ve sıcak, kışları soğuk ve yağışlıdır. Ege, Akdeniz ve İç Anadolu iklimlerinin kesişme noktasıdır.

Tarihi serüveni içerisinde son derece önemli merkez olan ve önemli yol güzergâhında olan ilçe çekim merkezlerinin değişmesi ile birlikte hızla küçülmeye başlamıştır. Günümüzde

Bolvadin ilçesi E-28 Karayolu Konya-Ankara ve İstanbul güzergâhı üzerinde bulunan çok önemli bir kavşak noktasında olmasına rağmen, ana karayollarından ve demiryollarından uzak

Kalışı, dışarıdan göç almaması değişimi ve yenileşmeyigüçleştirmiştir. Sürekli göç veren yerlerde ortaya çıkan, ekonomik ve sosyo-kültürel açıdan geriye gidişin kadim kent Bolvadin içinde tehlike çanlarının çaldığı gözlenmektedir. Bunun için çalışmada olumsuz gidişin nasıl durdurulabileceği üzerinde durulmuş ve ilçenin rekabet avantajı sağlayabilecek alanları SWOT analizi ile vurgulanmaya çalışılmıştır.Son yıllarda dışa açılım ve okullaşma düzeyi sosyal yaşantıyı olumlu yönde etkilemekte ve ilçenin ekonomik ve kültürel hayatının zenginleşmesine katkı sağlamaktadır.Özellikle Afyon Kocatepe Üniversitesi bünyesinde faaliyetine devam eden Meslek Yüksekokulunun ilçenin ekonomik ve sosyo-kültürel değişimine olumlu katkı yaptığı düşünülmektedir. Lisans düzeyinde eğitim veren Uygulamalı Bilimler Yüksekokulunun açılması ile birlikte ilçedeki sosyokültürel değişim artmış ve sürdürülebilir bir rekabet avantajına dönüşebilir bir potansiyel haline gelmiştir.

 

Bir diğer geliştirilebilecek alanda tarımla ilgili potansiyelidir. Halkın geçim kaynağı tarım ve hayvancılığa dayanmaktadır. Tarımsal üretimde arpa, buğday ve haşhaş üretimi ön plandadır. Kuru tarım, besi hayvancılığı, yumurta tavukçuluğu, özellikle kaymak ve lokum gibi yöresel nitelikteki ürünler diğer çalışma alanlarıdır. Tarımla ilgili potansiyeli de yerel markalar oluşturularak ilçenin ekonomik gelişimi desteklenebilir.

2.SWOT ANALİZİ

Bolvadin ilçesi ile ilgili sağlıklı bir değerlendirme yapabilmek için konu mekân pazarlaması çerçevesinde tüm yönleri ile ele alınmalıdır. Mekân pazarlaması Taşkın (2009) tarafından, belirli bir bölge, mekân ya da yere karşı tutum ya da davranış, oluşturma, geliştirme ya da davranış değiştirme (Taşkın, 2009; 24) olarak ifade edilmiştir. Bu açıdan öncelikle ilçenin üstün ve zayıf yönlerinin belirlenip, sistematik ve stratejik bakış açısı ile rekabetçi avantajlarının ortaya çıkarılmasını sağlayacak bir bütüncül bakış açısı oluşturulmalıdır. SWOT analizi bu amaçla literatürde sıklıkla kullanılan bir analiz yöntemidir. SWOT (Türkçe ifadesi ile GZFT) analizinde iki tür analiz yapılmaktadır. Bunlar içsel ve dışsal analizlerdir (Altunışık, Özdemir ve Torlak, 2006; 302). SWOT analizi sistematik ve bütüncül değerlendirmeyi sağlayacak ifadelerin

Oluşturulması ve değerlendirilmesinde öznel ağırlıklı yorumlama olması ile ilgili kısıtı bütüncül bir yaklaşım geliştirmeye engel değildir. Bu açıdan çalışmada SWOT analizi kullanılacaktır.

 

Tokol’un ifadesiyle SWOT kavramı İngilizce dört kelimenin baş harflerinden (Strengths, Weaknesses,Opportunities and Threats) oluşmaktadır (Tokol, 2010; 63). Bir olayın mevcut ya da potansiyel pozisyonunu tayin eder. Stratejik planlamalarda sıklıkla kullanılan SWOT analizi ile büyümeye yardım eden ya da başarısızlığa neden olabilen faktörlerin değerlendirilmesi yapılır (Boone ve Kurtz, 2013; 228). Çalışmada SWOT analizinin kullanılmasının temel nedeni yukarıda ifade edildiği gibi Bolvadin ilçesi ile ilgili bir stratejik değerlendirme yapmak ve mevcut pozisyonunu belirleyerek neler yapılabileceğini değerlendirmektir.

SWOT analizi sadece işletmelerin değerlendirilmesinde kullanılan bir yöntem değildir. Bu teknik kullanılarak, Çelik ve Murat’ın (2009) belirttiği gibi ülkenin, bölgenin veya kurumun iç ve dış durum analizi yapılabilir. Stratejik bir yönetim tekniği olan SWOT analizi sistematik bir düşüncenin ve analize konu olan faktörlerin geniş çaplı araştırılmasını zorunlu kılmaktadır (Çelik, Murat, 2009; 200). SWOT analiz tekniği kullanılarak bir mekânın avantaj ve dezavantajları belirlenerek stratejik birçerçeve geliştirilebilir. Değerlendirilmeye tabi tutulan alanla ilgili

Rekabetçi avantaj sağlanabilir. Sistematik olarak bu değerlendirme yapıldığında, rekabetçi avantaj kazanabilmek için en iyi stratejiler geliştirebilir (Boone ve Kurtz, 2013;228). Rekabetçi avantaj, ticari değeri olan ülke, bölge, işletme, kurum ya da kuruluşun rakipleri karşısında sahip olduğu sürdürülebilir bir üstünlüğe sahip olması olarak tanımlanabilir. Rekabet işletmelerin ayakta kalmaları için rakipleri kadar iyi olmaları, rekabetçi üstünlük ise rakiplerden farklı bir sürdürülebilir üstünlüğe sahip olmak demektir. Dolayısıyla bir yörenin rekabetçi üstünlüğünü bilmek yöreyi rakipleri karşısında güçlendirir ve yörenin doğru şekilde konumlandırılması söz

Konusu olabilir. Çünkü SWOT analizi ile yörenin mevcut durumu listelenerek, gelecek projeksiyonu yapmak mümkün olmaktadır. Burada mümkün olduğu kadar değerlendirmenin

Orijinal olmasıdır. Ancak bu aşamada herkesin düşebileceği bir tuzak, rakiplerin izinden gitmektir (Gilmore, 2003;145). Dolayısıyla sonuçları değerlendirirken mümkün olduğu kadar

Yörenin üstün ve zayıf yönleri ortaya çıkarılmaya çalışılmalıdır. Diğer yörelerle aynı özelliklere sahip olsa bile rakiplerin taklidi şeklindeki çözümler sürdürülebilir olmayabilir. SWOT analizi ile yörenin güçlü yönleri fırsata dönüştürülebilir. Bununla birlikte üstünlük gibi gözüken alanlardan yörenin yararlanma kapasitesi ile ilgili kırılganlıklar hızla tehdide dönüşme potansiyeline de sahiptir. Aynı şekilde zayıf yönleri ile ilgili kısıtlılıklar değerlendirilerek fırsatlara dönüşebileceği gibi asıl tehlike zayıf yönler yöre için mutlak baş edilmesi gereken problemli alanlar yani tehditleri barındırmasıdır.

3. BOLVADİN SWOT ANALİZİ

Bolvadin konusunda SWOT analizi oluşturulurken birincil ve ikincil veri kaynaklarından yararlanılmıştır. İnternette Bolvadin ilçesiyle ilgili çalışmalar ve haberlerden yararlanıldığı gibi yüz yüze görüşme tekniğiyle de bilgi toplanmıştır. Mülakat çalışması Bolvadin ilçesini tanıyan ve orada ikamet eden kişi ve yetkililerle gerçekleştirilmiştir.

GÜÇLÜ YÖNLER

  • Üniversitenin gelişmiş olması. 4 yıllık bir yüksekokulun bulunması,
  • Ilçenin üniversiteye sahip çıkması. Büyükbaş hayvan sayısının fazla olması, süt ve ürünlerinin fazlalığı (TÜİK (2016) verilerine göre 32 bin 213 büyükbaş hayvan, ilçelerde çayla birlikte en yüksek oran). (http://www.kurtulusgazetesi.com.tr).
  • Şehirlerarası yolların kesişiminde yer alması. İlçe, İç Anadolu, Akdeniz ve Egeyi birbirine bağlamaktadır.
  • Okullaşma oranının yüksekliği, (66 okul ve ilköğretimde öğretmen başına 18 öğrenci, ortaöğretimde 24, lisede 27 öğrenci) farklı okul çeşitlerinin bulunması (Fen lisesi, Anadolu lisesi, İmam hatip lisesi, Meslek Lisesi vb).
  • Avşar Emaye Fabrikası. Bu fabrikada yaklaşık 500 işçi çalışmakta olup, imal edilen mutfak eşyalarının %90'nı başta Avrupa ülkeleri olmak üzere Ortadoğu ve Afrika ülkelerine ihraç edilmektedir.
  • Alkaloid fabrikasının varlığı, Yaklaşık olarak 500 çalışanıyla yılda 50-90 ton arasında Afyon (morfin, hidrat, kodein v.s.) imal edilmektedir. Bu ürünlerin çoğu ihraç edilmektedir.
  • Tarihi değerlerinin çok olması. 10.000 yıllık geçmişi vardır. Bolvadin, antik Paroreos Phrygia (Yanık Frigya) vadisinde kurulmuştur. Romalılar zamanında Polybotum isminde il merkezidir. Hitit, Frig, Lidya, Roma, Bizans, Selçuklu ve Osmanlı dönemlerini yaşamıştır.
  • Dini ve kültürel yapıların çok olması. Yanık Kışla, Kırık Minare, Kırkgöz Köprüsü, Yedi Kapı, Abdülkadir Geylani Türbesi, Sahabe-i Kiram'dan Abdülvahhap Hz. Türbesi Sultan Carullah Türbesi gibi.
  • Ahşap ve kereste sektörünün gelişmiş olması
  • Geniş ve düz bir arazisinin olması.
  • Bazı yeşil alan ve parkların yapılması ve sosyal hayatın bu anlamda gelişmeye başlaması.
  • Eski bir yerleşim yeri olması ve ipek yolunun buradan geçmesi
  • IPARD destekleri sayesinde büyükbaş hayvancılık desteklenmesi

ZAYIF YÖNLER

  • Bölgenin göç vermesi, TÜİK 2015 verilerine göre Bolvadin Afyonun en fazla göç alan ve veren ilçesidir. (Http://www.milliyet.com.tr).
  • Sanayinin yeterince gelişmemesi,
  • Modern tarım yöntemlerinin yeterince gelişmemesi,
  • Sivil toplum örgütlerinin varlığının zayıf olması.
  • Tarım kooperatiflerinin, derneklerinin işlevini tam yerine getirememesi,
  • Turistik ve kültürel değerlerin yeterince kullanılamaması,
  • Heybeli termal tesislerinin son yıllarda yeniden yapılanmasına karşın henüz istenilen seviyede olmaması,
  • Yetişmiş insan gücünün azlığı ve eğitimsiz işgücü olması,
  • Gençlerin başka şehirleri tercih etmesi,
  • Markalaşma konusunda yetersiz olunması, ilçe reklamının yapılmaması,
  • İmaj çalışmalarının yapılmaması ve ilçenin belirgin bir imajının bulunmaması,
  • Üniversite öğrencileri ve yerel halk açısından sosyal alanların eksikliği,
  • Seracılığın gelişmemesi ve eğlence sektörünün çok az olması,
  • Kadın girişimcilik olarak yetersiz olması (http://bolvadin.meb.gov.tr).
  • Yenilikçi girişimcilik fikirlerinin olmaması aynı sektörlerin herkes tarafından kopyalanması,
  • Ulaşım hizmetlerinin yetersiz olması ve ilçe ulaşımının tek firma tarafından karşılanması,
  • Yabancı ve yerli yatırımcının ilçeye çekilememesi,
  • İlçe merkezi daha modern bir görüntüye sahip olabilir.
  • Kanalizasyon gibi altyapı konularında yetersiz olunması, zaman zaman su taşkınlarının olması.

FIRSATLAR

  • Üniversitede yetişen insan gücünün ilçeye çekilebilir.
  • Alkaloit fabrikasıyla bağlantılı cam, şişe, paketleme, İlaç vb. yan sektörler ilçede geliştirilebilir
  • Yer altı kaynak suyu ısınmada ve seracılıkta kullanılabilir.
  • Tarımda yerli tohum ve organik ürünler üretmek için çalışmalar yapılabilir.
  • Tarihi evler, sokaklar, çeşmeler turizme kazandırılabilir.
  • Organize sanayisinin gelişmeye başlaması, hayvancılıkla ilgili sanayide çalışmalar yapılabilir.
  • Şehir dışı ve yurtdışında bulunan Bolvadinlilerle ilişkiler geliştirilebilir.
  • Turizm alanında özellikle termal turizm alanında geliştirilebilir.
  • Ayrıca Eber gölünün turizme kazandırılabilir.
  • Genç girişimcilik açısından gelişim sağlanabilir.
  • Üniversite ile ilçe yönetimin birlikte hareket ederek sanayi ve hizmet sektöründe önemli adımlar atılabilir.
  • Tarım alanında gelişmeye açıktır. Lavanta üretiminin yapılabilir.
  • Bolvadinli iş adamlarının eğitim faaliyetlerine destekleri arttırılabilir.
  • Cezaevinin açılacak olması ilçe ekonomisine katkı sağlayabilir.

TEHDİTLER

  • Rekabetin küresel ölçekte artması,
  • İlçelerde üniversite öğrenci sayısının azalması, MYO’nun öğrenci kaybetmesi,
  • İlçede yaşanan koku kirliliği ve özellikle Eber gölündeki çevre kirliliği (Çakırer, 2014:21).
  • İşsizlik önemli bir tehlikedir.
  • Üniversite öğrencilerinim sosyal ortamdan memnun kalmayarak okulu bırakması,
  • Lokasyon avantajının kullanılamaması,
  • Dışarıdan gelen memurların ilçeyi terk etmesi.
  • Uzman doktor sayısının azalması,
  • Tarım ve hayvancılığın çağdaş yöntemlerle yapılmaması verimlilikte azalma,
  • Tavukçuluk sektörünün gerilemesi,
  • Sultandağı gibi ilçeler meyvecilikte gelişirken Bolvadin’in geri kalması,
  • İlçenin yeşillik konusunda istenilen seviyede olmaması,
  • Eber gölü çevresindeki sanayi tesislerinin atıklarından etkilenmektedir.

SONUÇ:

Bolvadin tarihi, kültürü, ekonomisi ve güçlü Yükseköğretim kapasitesiyle Afyonun önemli ilçelerinden bir tanesidir. İlçenin gelişmesi için yapılabilecek birçok faaliyet bulunmaktadır. Bu çalışmada Bolvadin’in genel bir analizi yapılarak, pazarlanabilir ürünleri açısından değerlendirilmesi gerçekleştirilmiştir.

İlçenin gelişmesi elindeki imkânları doğru bir şekilde kullanmasıyla mümkün olacaktır. Bunu gerçekleştirirken yerel idarenin halk ve sivil toplum örgütleriyle birlikte hareket etmesi gerekmektedir. Özellikle üniversite, sanayi iş birliği önemli bir noktadır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre Bolvadin’in gelişmesi için yapılması gereken faaliyetler şöyledir;

  • Öncelikle ilçenin bir konumlandırma çalışması yapılmalıdır. Konumlandırma tüketiciler zihninde markanın bıraktığı izlenimdir. İlçe bir marka olarak düşünülmeli ve konumlandırma çalışması yapmalıdır. Bunun için yeni bir logo, slogan ve reklam araçlarına ihtiyaç vardır.
  • İlçe birçok alanda en iyi olmak yerine tek bir sektöre yönelmeli öncelikli olarak o konuda ilerleme sağlamalıdır. Örneğin yalnızca termal turizm, ya da hayvancılık vb. Bunu gerçekleştirdikten sonra yeni bir misyonla çalışmalıdır. Tek bir alana yönelmek “odaklanma” stratejisiyle gerçekleştirilmelidir.
  • Türkiye’nin birçok bölgesinde olduğu gibi Bolvadin’de de pazarlanabilir turizm ürünleri çok sayıda olmasına karşın bu konuda yeterli tanıtım yapılamamaktadır. Turizm sektörü konaklama, destinasyon, eğlence, alanlarla birlikte ele alınarak değerlendirilmelidir. Özellikle termal turizme yönelmek ve burada konaklayan kişilere yan etkinlikler düzenlemek gerekmektedir. Örneğim Eber gölü gezisi, ilçe tanıtım turları, yerel lezzetlerin tanıtılması ve tarihi mekânların gösterilmesi turizm paketi içerisinde birlikte ele alınmalıdır. Turizm acenteleri ve tur operatörleriyle yakın ilişki kurulmalıdır.
  • Bolvadin hayvancılık konusunda gelişime açıktır. Ancak istenilen seviyede değildir. Afyon kaymağı konusunda bir marka olmak, sucuk, salam vb. işlenmiş et sektöründe öncü konumda bulunmak için çalışmalar yapılmalıdır. Bu alanlarda marka ve patent çalışmaları yapılmalıdır.
  • Tarım sektörü çağdaş yöntemlerle yeniden ele alınmalı verimlilik arttıracak çalışmalar yapılmalıdır. Bu anlamda organik ürünlerin üretilmesi gibi farklı faaliyetler gerçekleştirilebilir.
  • İlçe merkez mutlaka yeniden ele alınmalı, kaldırım, yol, kanalizasyon çalışmaları yapılmalıdır. Bunun yanında görsel olarak ilçeyi daha iyi gösterecek peyzaj çalışmalarına önem verilmelidir. İlçenin yeşil alanları ve parkları geliştirilmelidir. Trafiğe kapalı alanlar arttırılmalı yaya yollarına önem verilmelidir.
  • Üniversiteyi yalnızca ilçeye gelir getirecek bir kurum olarak görmemek gereklidir. Buradaki çalışanlardan, öğrencilerden sosyal olarak da faydalanmak gerekmektedir. İlçedeki işletmelerle akademisyenlerin birlikte çalışacağı alanlar oluşturulmalıdır. İlçe yönetimi ile yerel idare arasındaki bağlarkuvvetlenmelidir. Öğrenciler okul bittikten sonra ilçede çalışabilecekleri bir ortam oluşturulmalıdır. Bunun yanında üniversite öğrencilerinin birçoğu şehir dışından geldiği için onları birer turizm elçisi gibi görmek gerekmektedir. İlçede üniversiteyle birlikte sosyal etkinlikler, konferanslar, konserler, geziler vb. düzenlenmelidir.
  • Emaye fabrikasında olduğu gibi markalaşmaya önem verilmelidir. Girişimciler desteklenmeli, eğitimli işgücüne önem verilmelidir. Bolvadin ilçesi Afyon ilinin nüfus olarak 3. büyük ilçesidir. Ekonomik olarak gelişime açık olan bölge, eğitim konusunda diğer ilçelerin önünde yer almaktadır. Birçok tarihi ve turistik kaynağa sahip olması, yeraltı zenginlikleri ve lokasyon avantajıyla ilçe gelişime açık bir durumdadır. Bu kaynakların doğru kullanılmasıyla Bolvadin’in ekonomik ve sosyal olarak gelişimi sağlanacaktır. Bunu gerçekleştirmek için uzun vadeli kalıcı planlamalar yapmak ve topluma bunları benimsetmek gerekmektedir. İyi bir yönetim ve doğru bir vizyonla ilçe marka kent konumuna yükselebilecek, gelecekte daha başarılı olacaktır. Kaynak: Bolvadin araştırmaları 1

 

Bol-Dav Not: Toplum olarak ekonomik ve sosyal gelişmede başarı sırrının birlik ve beraberlik içeresinde organize olmakta olduğunun farkında olmamızda saklıdır. Bu birlikteliği Bolvadin’de tüm birey ve kurumların ortak sorumluluk alarak mevcut durumumuzdan çok daha ileri boyutlara ulaşabilir ümidini her daim diri tutmalıyız

Müesseseler, şirketler, vakıflar, dernekler, kooperatifler, siyasi partiler, belediye ve sivil toplum örgütleri, mahalleler ve muhtarlıklar, hatta ve hatta, her hane olarak Güçlü yönlerimiz, Zayıf Yönlerimiz, Fırsatların ve Tehditlerin cevabını, ortak aklın kararıyla arayıp, bulup, tahlil edip, sonuçlandırıp gerekli aksiyonları almak mecburiyetindeyiz. Unutmayalım ki, şehrimizi, müesseselerimizi eğitim kalitemizi, ekonomik varlığımızı, manevi dinamiklerimizi ve kendimizi ileri taşımanın yolu buradan da geçiyor.

Bol-Dav Not: İlgilerinden Dolayı: Sayın Ahmet UYAR ve Sayın Mehmet DEMİRTAŞ Hocamıza, konuları gündemde tutmaya devam eden Sayın Cantürk KAYAHAN Hocalarımıza Bol-Dav olarak Teşekkür ederiz.

 BOL-DAV BOLVADİNLİLER DAYANIŞMA VAKFI

 

Paylaş