Haberler

Resmi Büyüt

BOLDAV ÖĞRENCİLERLE SAFRANBOLU GEZİSİNE GİTTİ..!
18.11.2014

Türkiye'nin birçok yerinde rastlanan Klasik Osmanlı kent mimarisini yansıtan tarihî Safranbolu Evleri ile ünlü olan ve bu özelliği sayesinde 17 Aralık 1994 tarihinden beri Türkiye’de UNESCO Dünya Miras Listesi'nde yer alan 9 kültürel varlıktan birisi olan ve ismini bölgede yetişen oldukça pahalı ve kendi ağırlığının yüz bin katı kadar sıvıyı sarıya boyayabilme özelliğine sahip ilginç bitki olan Gıda, ilaç ve kozmetik sanayinde kullanılan adınını Safran bitkisinden alan Safranbolu gezisinde günümüze ulaşan bu eserleri ziyaret ederken tarihin derinliklerine yapacağınız çok ama çok özel gezimizde gözlerimizdeki pasların silindiği manevi bir duygu yaşayacağımızı düşündüğümüz geziye Ankara’nın çeşitli üniversitelerinde okuyan Öğrencilerimizi Bolvadinliler Dayanışma Vakfı (BOLDAV)’ın katkılarıyla ve yöneticilerimiz eşliğinde 16 Kasım 2014 tarihinde ’Safranbolu Gezi’’ yolculuğumuza başladık

Gezimiz 16 Kasım Pazar sabahı Ankara’nın Tarihi ve Manevi havası yüksek olan Hacı Bayram Veli Hz. Camisi’nde Sabah Namazını kıldıktan sonra yolculuğumuz başladı. Sabah 09.00’da Safranbolu’ya geldik tarihi kent merkezine giderken yol bizleri Tokatlı Kanyonu ve İncekaya Kanyonunu yukarıdan gören Kristal Teras (Cam seyir terası), oraya götürdü. Fotoğraflarımızı da çektikten sonra acıktığımızı fark ederek Tarihi kent merkezinde bir kahvaltı eşliğinde çaylarımızı yudumladıktan sonra Elimize gezilecek yerlerin broşürünü alarak gezmeye başladık. İlk olarak Kaymakamlar Evi olarak da bilinen Safranbolu Kent Tarih Müzesi  yokuşlara tırmanarak Safranbolu’ya hâkim bir tepede bulunan müzeye ulaştık ve öğrencilerimizle beraber müzeyi gezildikten sonra Köprülü Mehmet Pasa Cami ve caminin bahçesinde de güneş saati varmış Güneş Saati çok ilgimizi çekti. Güneş’in taş üzerine yansıyan gölgesine göre saatin kaç olduğu anlaşılıyormuş oradan çıkarak Arasta çarşısında, sağlı sollu dizilmiş dükkânlarda birçok hediyelik eşya, el dokumaları ve safranlı sabunları mevcut. Buradan Cinci Han`a geçtik. Burası 1645 yılında Padişah 1.Ibrahim zamanında Safranbolulu Kazasker Hüseyin Efendi tarafından yaptırılmış. Halen Han, otel ve cafe olarak kullanılıyormuş.

Daha sonra gezimize çarşıdan hıdırlık tepesi çıkmak için Hıdırlık Yokuşu Sokağı’nda bulunan Kaymakamlar Evi’ni öğrencilerimizin bir kısmı gezerken bir kısmı da bahçesinde Közde türk kahvesi ve Safranbolu’ya has Bağlar Gazozunu yudumlarken bir nebze olsun yorgunluk attık. Oradan dik yokuş tırmanılarak Safranbolu’ya hakim tepede bulunan Hıdırlık Tepe gezmesinden sonra çarşı merkez içinden geçerken çarşıda yarım saat alışveriş molası sonrasında Aracımızla Bulak Mencilis Mağarası’na gitmek için dağ manzarası eşliğinde dar ve kıvrımlı yollardan geçtikten sonra nihayet Türkiye’nin 4.Büyük mağarası olan Bulak Mencilis Mağarası’na ulaştık aracımızı uygun bir yere park ettikten sonra Mağaraya girmek icin 100 kadar dik basamakla yukarı tırmanarak içi karanlık ve içerdeki hava nemliydi. Bu mağara içindeki hava astım ve bronşit hastalarına iyi geliyormuş Yürüyüş alanları ışıklandırılmış ancak bir zaman sonra yürüyüş yerleri çamurlu hal alıyor. Tavanlardan sarkan sarkıtlardan akan damlalardan yer yer küçük su birikintileri oluşmuş oradaki işletmecisiyle biraz konuşmamız sonucunda 300 metresi gezintiye acıkmış ondan sonra içinde nehir ve şelale varmış her yıl ekipmanları ile beraber gelen dağcılar o nehir ve şelale’yi geçerek mağara sonundaki yayla’ya ulaşma turları yaparlarmış demek ki buradan anlaşılıyor ki daha keşfedilmemiş yerleri bulunan bir mağara gezimiz ardından İncesu kemeri ve Tokatlı Kanyonu’na doğru yola çıktık kanyonun merdivenlerinden inen öğrencilerimiz muhteşem bir kanyona merdivenlerden inilerek gezinti yapıldı daha sonra gezimiz sona ermesi dolayısıyla yoğun bir tempodan sonra Şehir Merkezine inilerek yemek yenilmesi ardından 18.00 sıralarında Ankara’ya doğru yola çıktık.

Buram buram tarih kokan bu güzel Safranbolu ilçesine vardığımızda bulutlu bir hava olmasına rağmen daha sonra açarak güneşli ve tertemiz havasıyla bize güzel bir hafta sonu geçirmemize vesile olduğu için Yaratıcımız Allah cc’ye şükrediyoruz. Gezdik yedik içtik yorulduk. Biz çok sevdik. Gitmek isteyenlere tavsiye ederiz. Sevgilerle.

Safranbolu Gezi sonrası geziye katılan öğrencilerimizle yapılan konuşmalarda gezi hakkında düşünceler paylaşılmış ve ortak kanı Safranbolu Evlerini ve Kültür hazinelerini restore edip turizme kazandırmışlar birde 2 ile 4 TL gibi cüz’i fiyatlarla ekonomik katkı sağlayarak o evlerin ayakta kalmasını sağlamışlar bunu başaran yetkilileri ve halkı kutlamak gerekir...

Darısı Kadim Kent Bolvadin’imize diyelim..!!

Bolvadinliler Dayanışma Vakfı’nın gerçekleştirdiği bu gezide Öğrencilerimizden teşekkür ve takdirlerini bizlere ulaştırmaları BOLDAV ailesi olarak gezinin amacımıza ulaşıldığı kanısı bizde hasıl olması bizleri sevindirmiştir.

Ayrıca; Bu gezimizde bizleri yalnız bırakmayarak bizlerin yanında oldukları için Değerli Öğrencilerimize sonsuz teşekkür eder derslerinde başarılar dileriz.

GEZİMİZ RESİMLERİ FOTO GALERİSİNDEDİR...